Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Lille håndbog for dramatiklærere

Anmeldelse

Lille håndbog for dramatiklærere

Anmeldt af_

Forlag

Forlaget Ravnerock

Fag

Dramatik

Bogens forfatter(e)

Kitter Krebs

Antal sider

74

Pris

150 kr.,-
Anmeldt af_

Fin lille og yderst anvendelig håndbog

Det er en fin lille og yderst anvendelig håndbog, som den erfarne dramaturg, underviser og instruktør Kitter Krebs her har leveret. I håndbogen er der inspiration at hente til en mængde af gode og relevante dramaøvelser og lege, som primært er målrettet opvarmning i forskellige genrer; naturalistisk, fysisk og ekspressionistisk teater. Håndbogen er inddelt  i overskuelige afsnit: Opvarmning, Et par ord om skuespilteknik, Øvelser, Improvisation, Ideudvikling, Realisation og Afsluttende bemærkninger. Desuden krydres der med bilag, hvor man får adgang til humørkort og find din tvilling. Kitter Krebs skriver i forordet: “Undervisningen i dramatik har så mange aspekter, for det er jo en zoomen ind på alt det betydningsfulde, der sker mellem mennesker (…)”. Og det har hun helt ret i! Hun bidrager med endnu en væsentlig pointe, da det beskrives, hvordan dramatiktimerne ofte omtales som en oase af eleverne i den ellers meget stillesiddende og lyttende undervisning. Det har hun også helt ret i, og derfor er der også fin inspiration at hente i håndbogen til det vigtige fysiske, mentale og emotionelle arbejde. I en tid, hvor skærme har så central en funktion, er det essentielt at arbejde med nærvær og samspil. Med håndbogen er der lagt op til at stimulere leg, fantasi, tanke og følelse og dermed en forståelse for og refleksion over, hvad der sker mellem mennesker i en scenisk situation og i den virkelige verden. Det kan dramatikfaget, og det sker ikke af sig selv – så få det til at ske med håndbogen i hånden.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater