Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Bæredygtighed Besparelse BNP Brobygning campus
  • Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk
  • EOP Epx EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog
  • Fremmedsprogsstrategi fusion gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt
  • Indeklima Indflydelse Innovation Integration Internationalt It It i undervisning It-forbud Japan Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima
  • Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn
  • Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind
  • Overenskomst Pension politik Præstationskultur Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv
  • serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst
  • Teoretisk pædagogikum Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur ungdomsuddannelse valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC
  • Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Design og arkitekturbogen

Anmeldelse

Design og arkitekturbogen

Anmeldt af_
Maria Stensgård Poulsen

Forlag

Columbus

Fag

Design og arkitektur C- og B-niveau

Bogens forfatter(e)

Katrine Charlotte Busk og Janne Yde

Antal sider

224

Pris

250 kr.,-
Anmeldt af_
Maria Stensgård Poulsen

En kærkommen grundbog

Forlaget Columbus har føjet endnu en undervisningsbog til rækken rettet mod de kunstneriske fag. Bogen er systematisk inddelt i fem kapitler, der i tæt samspil med fagets bekendtgørelse behandler hovedelementerne designproces, produktdesign, kommunikationsdesign, arkitektur og fysiske omgivelser. Systematikken er en ledetråd, der til hvert kapitel føjer et afsnit om metode samt temaartikler, der belyser fagets fire hovedfelter: produktdesign, kommunikationsdesign, arkitektur og fysiske omgivelser. Med bogen som følgesvend er man godt hjulpet som både ny og erfaren underviser i faget design og arkitektur. Bogen er ledsaget af mange velvalgte fotos og illustrationer, der tydeliggør og præciserer teorien, ligesom der løbende er forslag til øvelser og progression via videre søgning på egen hånd. I 2013 kom i-bogen Billedkunstbogen, form, indhold og kontekst rettet mod billedkunst C- og B-niveau med Katrine Charlotte Busk som forfatter og Janne Yde som redaktør. Den udkom i redigeret version i 2017, og i 2020 udkom i-bogen Om arkitektur og byrum med samme forfatter og redaktør.

Det vil sige, at bogen er den tredje i rækken med samme besætning om bord, der grundigt og let læseligt tager elever og lærere med ind i faget design og arkitekturs myriader af interessant historie om kunsthåndværk, design og arkitektur, ligesom der er mangfoldige samtidsperspektiver at gå på opdagelse i. Denne udgave har den force både at kunne erhverves som i-bog og som fysisk bog. Skulle der være en lille mislyd at gøre opmærksom på, er det den fysiske bogs tynde papir og lille format. Bogen ville have været smukkere i større format og med kraftigere papirkvalitet. Samlet set en kærkommen grundbog til faget, der medtager alle fagets seneste tilføjelser fra bekendtgørelsen i 2017.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater