Kurser i fagene
No image

Kurser i fagene

Dansk??Eftermiddagsmøde med fagkonsulent og oplægsholder??På kurset kan du møde formanden for Dansk Sprognævn, Dorthe Duncker, som vil tale om den sproglige revolution inden for skriftsproget.?Bagefter tager fagkonsulent Dorthe Wang tråden op. For eksempel kan det diskuteres, hvordan det er muligt at holde fast i rettenormer, når digitaliseringen har mangfoldiggjort det sproglige udtryk.?Målgruppe: Lærere i dansk ?Program: ?13.30-15.00:??Formanden for Dansk Sprognævn, Dorthe Duncker, om den sproglige revolution med efterfølgende spørgsmål og diskussion.?15.00-15.30:??Kaffepause.?15.30-17.00:??Fagkonsulent, Dorthe Wang.?Tid og sted: 26. marts 2012, Aarhus Tech Teknisk Gymnasium.?Tilmeldingsfrist og -link: 12. marts 2012 på ?mit.dansklf.dk/kurser?Pris: kr. 250,-???Musik

?Musikalsk produktion på computer

?Gymnasieskolernes Musiklærerforening tilbyder igen det efterspurgte Reaper-kursus med udgangspunkt i hands-on-arbejde med remiks, mashup, reallyde og filmstumper.?Første dag introduceres alle de nødvendige teknikker gennem praktiske øvelser i lyd/film og i remiks, mens der anden dag følges op på nogle af de praktiske og indholdsmæssige spørgsmål, man hurtigt løber ind i, når emnet skal realiseres. Kursets indhold kan anvendes direkte i musikundervisningen på alle gymnasiale niveauer.?Tid og sted: 28.-29. marts 2012 kl. 9-17, Sct. Knuds Gymnasium, Odense.?Instruktører: Gert Uttenthal Jensen og Nicolai Glahder, Frederiksborg Gymnasium.?Tilmelding senest 27. februar 2012 til kursusleder Anne-Mette Christiansen -kursus@vordingborg-gym.dk?(med oplysning om dit navn, skole, e-mail, mobilnr. og skolens EAN-nr.)?Læs mere om kurset på EMUs efteruddannelsesdatabase: ?kortlink.dk/af4w.