Gymnasieskolens retningslinjer for debat

Gymnasieskolen ønsker en god debattone og følger derfor nedenstående retningslinjer for debat og kommentarer:

• Gymnasieskolen.dk optager ikke anonyme indlæg.
  • Alle kan deltage direkte i debatten, når blot man opretter en brugerprofil med ens fulde navn, skole og email.
  • Indlæg skal omhandle Gymnasieskolens kerneemner som gymnasiet, ungdomsuddannelser, uddannelsespolitik, arbejdsmarkedet, arbejdsliv og så videre.
  • Redaktionen forbeholder sig ret til at vurdere, om indlægget passer ind på hjemmesiden.
  • Alle indlæg skal have en god og sober debattone.
  • Indlæg og kommentarer må ikke indeholde udokumenterede påstande.
  • Gymnasieskolen optager ikke indlæg, der har været offentliggjort andre steder.
  • Alle indlæg skal overholde gældende lovgivning. Det medfører, at de ikke må indeholde injurier, og at de ikke må krænke andres ophavsret.
  • Gymnasieskolen.dk optager ikke annoncer eller markedsføring i netdebatten og dermed ikke tekster, der reklamerer for kommercielle produkter eller firmaer.
  • Gymnasieskolen forbeholder sig ret til at redigere i kommentarer eller debatindlæg.
  • Debatindlæg er ikke udtryk for Gymnasieskolernes Lærerforenings holdninger.

Ved spørgsmål kontakt digital redaktør Malene Romme-Mølby, mrm@gl.org.