I første nummer af Gymnasieskolen efter sommerferien zoomer bladet ind på gymnasiereformen.
Reformen kræver målrettede unge
På det reformerede gymnasium vil der ikke være plads til slinger i valsen mod voksenlivet, mener uddannelsesforsker.
Lærernes dom: Både godt og skidt
Tre lærere fra Espergærde Gymnasium fælder deres dom over gymnasiereformen.
De kan alle se fordele, men bestemt også flere dårlige ting ved reformen.
Forskere: Usikkert hvor tværfaglige fremtidens studenter bliver
AT forsvinder med den nye reform. Konsekvensen kan meget vel blive mindre tværfaglighed, frygter eksperter.
Gymnasierreformen skaber behov for efteruddannelse
Nye tiltag og krav betyder, at en del lærere skal på efteruddannelse.
Men der er også krav i reformen, der spænder ben for hinanden.
“Alle mine fordomme er væk”
Fra stx i whiskybæltet til VUC i Udkantsdanmark – og tilbage igen.
Fysik- og matematiklærer Philip Bidstrup har taget turen og er vendt klogere hjem.
Elever bevæger sig i gråzone mellem hjælp og snyd
Mange elever bruger lektiehjælpsgrupper på Facebook. Mange gange er det ikke reel hjælp de søger og får, men bevæger sig i stedet på grænsen til snyd.
Lærere efterlyser mere digital dannelse til eleverne.
Hun kæmper for større forståelse af naturvidenskab
Videnskabsjournalisten Lone Frank mener, at børnenes nysgerrighed skal bruges til at åbne deres øjne for naturvidenskaben.
Hun ønsker, at naturvidenskaben gennemsyrer vores uddannelsessystem, og at alle mennesker får en bedre forståelse for, hvem de er, og hvor vi kommer fra.
Naturvidenskaben har svarene.
Kommentar til artiklen
Eller opret med din email
Klik her, hvis du har glemt din adgangskode