Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Redoxræs, Elektron-banko og andre spil til repetition af Basiskemi C

Anmeldelse

Redoxræs, Elektron-banko og andre spil til repetition af Basiskemi C

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Haase Forlag

Fag

Kemi

Bogens forfatter(e)

Karen Houborg

Antal sider

13 sider og 45 sider kopiark

Pris

325 kr.,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Redoxræs, Elektron-banko og andre spil til repetition af Basiskemi C er et materiale, der indeholder ni forskellige spil, der på en anderledes og lærerig måde kan anvendes til kemi på c-niveauet. Spillene er Sænke grundstofskibe, Elektron-banko, ­Oktet-scrabble, Masse-mosaik, Gæt en blanding, Carbon-memory, Syrebaseleg og Redoxræs. Der er stor variation i spillene – lige fra det klassiske sænke slagskibe til brætspil, tarsia, huskespil og scrabble. Desuden er der i slutningen af materialet et blandet spil, hvor eleverne kan dyste bredt inden for hele kemi c-niveauet. Spillene er i hæftet trykt i sort/hvid, men ønsker man en version med farver, kan spillepladen til Redoxræs hentes på Haases hjemmeside.

Hæftet knytter sig til Basis­kemi-systemet, hvor hvert spil hører til et kapitel i c-niveaubogen. Men spillene kan uden problemer anvendes sammen med andre lærebogssystemer, idet de emner, som spillene breder sig over, svarer til fagets kerneområder.

Muligheden for at indføre spil i den daglige undervisning eller i repetitionen bliver med dette materiale gjort en hel del lettere at gå til. I starten af hæftet er der en generel introduktion til, hvordan de forskellige spil skal spilles, og de sidste 45 sider er kopiark, hvor alt, hvad der skal bruges til spillene, er med. Det er således gjort ligetil at kopiere et spil inden en undervisningslektion og så lade eleverne spille sig klogere, alt imens de har det sjovt med undervisningen. Der er stor variation i, hvor lang tid det tager at spille spillene. Nogle er beregnet til at vare en hel lektion, mens andre er til kortere sekvenser.

De bedste anbefalinger herfra til et materiale, der i høj grad gør det let at variere den daglige undervisning.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater