Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Pædagogikum
  • Elevfordeling
  • Kunstig intelligens
  • Arbejdsmiljø

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse Dansk Deltid DGS
  • Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023
  • Finanslov 2024 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016
  • Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling
  • Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Motivation
  • Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil
  • Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur
  • Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Elevfordeling Corona Eksamen OK 13 Fremmedsprog Kunstig intelligens Nedskæringer Digitalisering Uddannelsespolitik
luk
Tilbage
Anmeldelse

Den ny skriftlighed – skriv i alle fag (102 øvelser)

Anmeldelse

Den ny skriftlighed – skriv i alle fag (102 øvelser)

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Systime

Fag

Alle fag

Bogens forfatter(e)

Ole Schou Hansen, Mette Jørgensen

Antal sider

154

Pris

148 kroner,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Øvelsesbog med relevante arbejdsparadigmer
Denne håndbog i øvelser til skriftlig produktion i gymnasiet henvender sig til alle fag og er skrevet af en biologilærer og en dansk-/engelsklærer. Denne kombination er prisværdig i forhold til det sigte, bogen har. Bogen er delt i tre trin: 1. Kom i gang med motivationsøvelser, 2. Kom videre med solidt basisskrive-arbejde, og 3. Kom i mål med sproglige finesser. Hertil et 5 siders stikordsregister. Hver øvelse indledes med en brugsanvisning, der sigter mod antal af personer i øvelserne, instrumentering, det vil sige håndskrift, computer eller mobiltelefon, samt anslået tidsforbrug. Øvelsen sluttes af med de tre for lærere/elever væsentlige spørgsmål: Hvad træner jeg? Hvordan kan jeg variere øvelsen? Hvilke fag kan jeg bruge øvelsen i? Og så er der forslag til skriftlige øvelser til grundforløbet, AP, NV, lektiecafé, dansk/hist-opgaver, AT samt SSO/SRO/SRP. Kan det være mere inspirerende? Modellen fokuserer på de relevante paradigmer i det skriftlige arbejde, øvelserne præsenteres på 1 side, undertiden med tilhørende tekster, og der foreligger en tydelige progression fra trin 1 til trin 3. 102 øvelser med kreative ideer, der til slut leder op til en hel stil eller et helt stilehæfte, som vi kender det med tre/fire emner. Anmelderen er begejstret over den kreativitet, der viser sig her i al sin enkelhed, hvormed menes, at øvelserne går frem med 1 eller 2 skridt ad gangen. Her er det overkommeligt for eleven at forstå opgavens krav og overkommeligt for læreren, når han skal rette få paradigmer. Det er en lækker og inspirerende bog med få trykfejl (for eksempel s. 82: sporg-videnskaben), der også viser, hvad andre end dansklæreren arbejder med, så der medfølger et allround-indblik i en gymnasieelevs skriftlige hverdag.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater