Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om stress
forside

Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om stress

Stress, tidsregistrering og skoleledelse er nogle af emnerne i månedens udgave af Gymnasieskolen, der udkommer i dag.

I dette nummers tema sætter vi fokus på stress.
Tal viser nemlig, at gymnasielærere er blandt de mest stressede faggrupper i Danmark.
Læs blandt andet:

Skoleledelse der skaber resultater
Der er ingen vej uden om at finde fælles fodslag med lederen og resten af lærerkollegiet, hvis man vil have de bedste resultater, siger den newzealandske professor Viviane Robinson, der forsker i skoleledelse.
Læs interviewet med hende i Gymnasieskolen.

Debatten der blev væk
Det nyligt forhandlede overenskomstresultat var på forhånd hovedpunktet på repræsentantskabsmødets dagsorden. Men afstemningen kom højst usædvanligt til at foregå uden forudgående debat.
Mæthed, siger nogle. Det bør der evalueres på, siger andre. Fælles er dog en undren.

Læs reportage fra repræsentantskabsmødet i det nye nummer af bladet.

Tidsregistrering
På Rosborg Gymnasium og HF har man efter en svær start fået skabt en model og en dagligdag, der nærmer sig intentionerne bag tidsregistreringen.
Læs om deres erfaringer i Gymnasieskolen.

Hent det nye nummer af Gymnasieskolen i postkassen i dag eller i morgen. Eller se det herunder: