Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Pædagogikum
  • Elevfordeling
  • Kunstig intelligens
  • Arbejdsmiljø

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse Dansk Deltid DGS
  • Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023
  • Finanslov 2024 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016
  • Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling
  • Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Motivation
  • Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil
  • Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur
  • Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Elevfordeling Eksamen Corona OK 13 Fremmedsprog Kunstig intelligens Nedskæringer Digitalisering Uddannelsespolitik
luk
Tilbage
Anmeldelse

Computational Thinking i gymnasiet – fra Kierkegaard til koder

Anmeldelse

Computational Thinking i gymnasiet – fra Kierkegaard til koder

Anmeldt af_
Ken Nielsen

Forlag

Systime

Fag

Mediefag

Bogens forfatter(e)

Anne Mette Lundstrøm Jacobsen m.fl.

Antal sider

174

Pris

270 kr.,-
Anmeldt af_
Ken Nielsen

Interessant udgivelse i en brydningstid

Er man både interesseret i den fagre nye verden i form af ChatGPT, chatbots eller lignende og også i klassikere som Kierkegaard og Tom Kristensen, så kommer denne udgivelse med et bud på, hvordan de to verdener kan spille sammen. Bogen forener et begreb, der hedder Computational Thinking (CT) med mere klassiske emner i mange af gymnasiets fag. Uanset om man er i det humanistiske, samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige univers, er der her en værktøjskasse, man kan dykke ned i. Undervisningssektoren står over for en ny, spændende medspiller kaldet chatbots, chatGPT eller lignende, og det omfavner denne udgivelse på mange forskellige niveauer. Vi skal som undervisere forsøge at få eleverne til at håndtere dette ‘monster’, der kan blive deres og vores medspiller, hvis vi kan lære at benytte det rigtigt. Denne udgivelse kan hjælpe os med at lette låget på Pandoras æske, uden at ‘monstret’ nødvendigvis kommer ud af kontrol.

Bogen angiver ideer til, hvordan man kan bruge forskellige teknologiske perspektiver i sin undervisning, og hvordan man kan få elevernes kreativitet i spil på en ny måde via denne fagre nye verden. Det vil uden tvivl tiltale de fleste elever, men også få andre på glatis.

Computational Thinking i gymnasiet – fra Kierkegaard til koder er henvendt til læreren med sin meget udførlige gennemgange af forløb og detaljerede forløbsplaner (med fokus på hvert enkelt modul!), så hvis du har mod på at arbejde med CT, er denne bog interessant for dig.

Bogen skal have 5 ud af 6 stjerner, da den tager fat i emnet på en fremragende måde, men den kræver også en interesseret læser, da indholdet kan være lidt svært tilgængeligt indimellem.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater