Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om efteruddannelse
Forsiden bladnyhed 82019

Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om efteruddannelse

Klasseloftet, gymnasielærernes efteruddannelse og almendannelse er nogle af emnerne, som du kan læse om i månedens nummer af Gymnasieskolen.

En tredjedel af gymnasielærerne har ikke været på efteruddannelse i det seneste skoleår, viser en ny undersøgelse.
Det er et klart faresignal, mener lektor Morten Lassen, der er tilknyttet Center for Arbejdsmarkedsforskning (CARMA).

I det nyeste nummer af Gymnasieskolen zoomer vi ind på gymnasielærernes efteruddannelse.

Hun brænder for dem på bagerste række
For VUC-lærer Nina Sofie Llorente Munck giver det stor mening at undervise elever, som både i livet og i skolen er stødt ind i nogle bump.

Jeg træder meget tæt på mine kursister, og også derind, hvor det bliver personligt. Jeg skal have etableret et forhold til mine kursister, hvor de er trygge ved mig.

Nina Sofie Llorente Munck, lærer
KVUC

Klasseloftet: Stadig overfyldte klasselokaler
Det fleksible klasseloft har skabt mere plads i klasselokalerne, men nogle lærere underviser stadig over 30 elever ad gangen. En senere ‘tælledag’ har især skabt trængsel i klasserne på grundforløbet.

”Elever skal indse, at der er noget uden for dem selv, der er vigtigt”
Gymnasiet skal lære eleverne, at de er forpligtede til at gå ud i verden og gøre en forskel, mener højskoleforstander Rasmus Meyer. I hans øjne er det essensen af almendannelse. Ikke mindst i en tid, hvor en generation af unge længes efter mening.

Find bladet i postkassen eller læs artiklerne herunder:

Gymnasieskolen nr.08 2019 Tema efteruddannelse

Tema om efteruddannelse

Læs Gymnasieskolens tema om efteruddannelse: