Nyt blad med valgtema
Forside 4 2019 bladnyhed

Nyt blad med valgtema

Partiernes uddannelsespolitik, karakterskalaen og onlinesproget er emner, som du kan blive klogere på ved at læse det spritnye nummer af Gymnasieskolen.

Gymnasieskolen går tæt på partiernes politik for gymnasierne i det nyeste nummer af Gymnasieskolen. Vi har interviewet ordførerne og giver et overblik over, hvilke visioner og planer politikerne har for gymnasierne. Hvad skal der for eksempel ske med omprioriteringsbidraget?
Gymnasieskolen giver også et overblik over, hvad der er sket på området i de seneste fire år, og hvad vi kan forvente i den næste valgperiode.

Karakterskala med plusser
7-trins-skalaen har længe været til debat, og nu vil ­regeringen have karakteren 12+. Men hvad med de ­andre udfordringer med karakterskalaen? Få et overblik over evalueringer, erfaringer og anbefalinger.

“Eleverne skal have noget bevægelsessucces”
Idrætslærer Camilla Todsen ved godt, at hun ikke kan få alle sine elever til at elske idræt. Men en del af dem skal få lyst til at fortsætte med at bevæge sig, når skoledagen er slut. Det er hendes mål.

Det allervigtigste er, at eleverne får noget bevægelsessucces. Oplevelser, hvor de føler, at de lykkes med deres krop.

Camilla Todsen, idrætslærer
Alssundgymnasiet

Onlinesproget er ikke en trussel mod dansk – tværtimod
Sociale medier kan åbne gymnasieelevers øjne for alt det, sproget kan online, men sociale medier fylder ikke nok i danskundervisningen. Derfor har sprogforsker Tina Thode Hougaard skrevet en lærebog, der skal hente de sociale medier ud af skammekrogen.

Læs artiklerne i det trykte blad eller herunder
Gymnasieskolen 04 - 2019 valg

Valgtema

Se hele Gymnasieskolens valgtema: