Nyt blad med tema om hvad afskedigelserne gør ved arbejdsmiljøet
Forside201903

Nyt blad med tema om hvad afskedigelserne gør ved arbejdsmiljøet

I det nyeste nummer af Gymnasieskolen fortæller lærere om uroen på lærerværelset, når skolen bliver ramt af afskedigelser. Vi afslører også, hvordan de ikke-uddannelsesparate unge er en ny, stor, ukendt faktor for skolerne.

Det er hårdt at blive fyret, men det er også hårdt at være dem, der bliver tilbage på arbejdspladsen.
Den problemstilling zoomer vi ind på i månedens tema i Gymnasieskolen.

Det var virkelig en ubehagelig periode, hvor jeg tolkede på alt.

Paw Amdisen, lærer
Horsens HF og VUC

En bedre fremtid begynder i gymnasiet
Gymnasielærer Christian Berner Skipper ønsker at være med til at gøre verden til et bedre sted. Han underviser i geovidenskab på Rosborg Gymnasium og forsøger at vække elevernes nysgerrighed og dermed få en større viden for eksempel om klimaforandringer.

De ikke-uddannelses­parate er stor ukendt faktor på skolerne
På flere skoler er mange af årets ansøgere ikke-uddannelsesparate, og de skal derfor til optagelsesprøve. Helt frem til sommerferien er det usikkert, hvor mange elever der bliver optaget på skolerne.

Vejen til meningen er brolagt med passion
Litterat og forfatter Jakob Holm opfordrer os til at acceptere livets dynamik og vores egen dødelighed. Vi skal lære de unge at forpligte sig, tage ansvar og finde passion. Her kan eksistentialismens ­tænkere være behjælpelige.
Det har han skrevet en bog om.

Find bladet i postkassen eller klik herunder:

Tema: Uro på lærerværelset