Nyt blad med tema om flere elever pr. lærer
Forside 72020 web

Nyt blad med tema om flere elever pr. lærer

Mindre forberedelse eller feedback. Lærerne tegner i månedens nummer af Gymnasieskolen et billede af, hvordan undervisningen ændres, når der er flere elever per lærer. Vi zoomer også ind på overenskomstforhandlingerne, der skal forbedre lærernes arbejdstid.

Flere moduler. Flere elever i klasserne. Eller begge dele. Siden 2012 har lærerne fået væsentligt flere elever.
I det nyeste nummer af Gymnasieskolen fortæller lærerne, hvordan det påvirker kvaliteten af undervisningen.

Det går mig på, at jeg ikke får rykket eleverne så langt, som jeg ved, jeg kunne, hvis rammerne var anderledes.

Ann-Britt Østdahl, lærer
Roskilde Handelsskole

OK 21: Nu er det gymnasielærernes tur
Det er blevet for hårdt at arbejde som gymnasielærer. Derfor går GL til overenskomstforhandlinger med et skarpt fokus på at forbedre arbejdstiden for lærerne.

Det er mit klare billede, at en god del af lærerne er ved at have mistet tilliden til, at tidsregistrering kan fungere som et værn om arbejdstiden.

Tomas Kepler, formand
GL

Læsning løfter børn og unge til et bedre liv
Hvordan motiverer man børn og unge til at læse? Man snakker med dem og hjælper med at finde en bog, der interesserer dem. For der findes en bog til alle, mener Rachel Röst. Hun stiftede organisationen Læs for Livet for at give anbragte børn og unge adgang til litteraturens og læsningens særlige kvaliteter og derigennem adgang til uddannelse.

Find bladet i postkassen eller læs det herunder.

Tema: Flere elever pr. lærer