Massiv fremgang til Liste 1
Treformandskandidater

Massiv fremgang til Liste 1

Hovedbestyrelsesvalget er afgjort. Liste 1 forøgede sit mandattal med 50 procent, mens både Liste 2 og 3 gik tilbage.

Resultatet af afstemningen om, hvem der skal sidde i Gymnasieskolernes Lærerforenings (GL) hovedbestyrelse, er netop kommet. Det blev en klar sejr til Liste 1 med Annette Nordstrøm Hansen i spidsen, der stjal et mandat fra hver af de to andre lister.

Trods det klare valgresultat er det dog ikke afgjort, hvem der skal være ny formand for gymnasielærerne. Det skal en konstitueringsperiode på fem uger nu afgøre.

Liste 1 gik frem fra fire til seks mandater. Det skete på bekostning af Liste 2, der gik tilbage fra tre til to mandater, samt Liste 3, der gik tilbage fra fem til fire mandater.

Liste 1 fik 3.237 stemmer, Liste 2 fik 1.134 stemmer og Liste 3 fik 2.440 stemmer.

Liste 4, der kun opstillede Allan Tarp, fik 92 stemmer og blev ikke valgt ind.

Den nye hovedbestyrelse tiltræder 1. januar og skal konstituere sig med ny formand på sit første møde den 8. januar.

Gymnasieskolen følger op med reaktioner på valget i løbet af i morgen.