Kurser i fagene
No image

Kurser i fagene

Billedkunst & design ??Generalforsamlingskursus “Brug byen” ?Tid og sted: 2.3.2012, Middelfart Gymnasium ?Tilmelding senest: 15.2.2012, ?bhutters@sol.dk ?Pris: 250 inklusive middag på 1551-3719387187 mrk. general ?Formål: At anvende byen (sin egen for eksempel) til indsigt i dels arkitektur- og stilhistorie, dels byudvikling og -planlægning for på den måde at give deltagerne ideer og inspiration til selv at arbejde med arkitektur og byudvikling med deres elever. ?Målgruppe: Lærere i billedkunst og design ?Program: ?9.30: Ankomst, kaffe ?10.00: Oplæg om arkitektur, Sia Kirknæs (Gehl Arhitects): Byer for mennesker ?Pia Rost Rasmussen (DAC): Brug byen ?12.00: Frokost ?13.00: Bodil Lütken (Middelfart Gymnasium): Brug byen, Middelfart som eksempel ?14.00-15.30: Workshop ?16.00-18.00: Generalforsamling for GLB&D ?19.00: Middag ????Dansk ??Strøm på danskfaget ??Dansklærerforeningen/Region Syd afvikler torsdag den 9. februar 2012 klokken 13.00-cirka 16.30 kurset Strøm på danskfaget på Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia – i auditoriet. ?Indhold: Hvad betyder den stadig stigende digitalisering for danskfagets kompetence- og dannelsesmål? Adjunkt Nikolaj F. Elf, IFPR/SDU, vil med afsæt i konkrete eksempler give et bud på dette. Fagkonsulent Susan Mose vil fremlægge nogle eksempler på mundtligheds- og skriftlighedsforløb samt kort opridse fagets status. ?Tilmelding: Senest den 31. januar via Dansklærerforeningens hjemmeside: ?www.dansklf.dk/kurser ?Yderligere oplysninger ved kursusleder Morten Mikkelsen, ?mm@fredericia-gym.dk. ????Engelsk ??Engelsk for fremtiden ?Kursusnummer: EN1206 ??Tid og sted: 2. marts 2012, Odense Universitet, Campusvej 55, 5230 Odense M lokale U70 ?Tilmeldingsfrist: 2. februar 2012. På foreningens hjemmeside: www.engelskforeningen.dk ?Pris: 1000,- kr. ?Kontakt: Lene Sørensen på lene.sorensen@mail.tele.dk ?Formål: Du har her mulighed for at få en række spændende oplæg om, hvor engelskfaget bevæger sig hen i det danske uddannelsessystem. I forlængelse af kursusdagen afholdes den årlige generalforsamling. ?Målgruppe: Medlemmer af Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF ?Program kan ses på http://gle.gl.org/Sider/Forside.aspx under Engelsk ???Australia – in a historic and literary context ?Kursusnummer: EN1128 ??Tid og sted: 13.-27. oktober 2012, Darwin, Brisbane og Sydney, Australien ?Tilmeldingsfrist: Ny frist: 2. februar 2012. På foreningens hjemmeside: www.engelskforeningen.dk ?Pris: 28.000,- kr. ?Kontakt: Lene Sørensen på lene.sorensen@mail.tele.dk ?Formål: ?Engelsklærerforeningen udbyder nu et to ugers rejsekursus til Australien. ?Første stop er Darwin. Herfra flyves der videre til Brisbane, hvor vi ud over undervisningen skal på skolebesøg og en tur til Moreton Island. Sidste stop er Sydney. Kursets fokus er på immigration og litteratur. Der er lagt op til en oplevelse af de helt store med dette kursus. ?Målgruppe: Medlemmer af Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF. Maksimalt antal: 25.