Hverdag: Risskov Gymnasium
Hverdag_banner

Hverdag: Risskov Gymnasium

Som et ur efter et bombenedslag blev nedtællingen til sidste skoledag på Risskov Gymnasium sat i stå den 12. marts. Med 65 skoledage tilbage ændrede hverdagen sig dramatisk, da coronaepidemien lukkede skolen. Efter uger med fjernundervisning, vendte eleverne gradvist tilbage. Til skoleårets sidste uger – med håndsprit, afstandskrav og aflyste eksamener.

Sted_ Risskov Gymnasium

Dato_ 19/5, 27/5 og 8/6 2020

Der er gensynsglæde, da 1.g’erne må komme i skole igen. Mathilde Victoria Guldborg og Mille Møl Spanggaard fra 1.x har ikke set hinanden fysisk siden nedlukningen. Men de har lavet fælles lektielæsning og tandbørstning på Facetime.

Lærer Sonja Clingman og censor Lotte Flugt Kold (th) har dagens første elev til eksamen i SRP. Det er den eneste mundtlige eksamen, 3.g’erne har i år.

en rengøringsassistent har 400 borde, der skal sprittes af

Afstandskrav, håndsprit og advarselsskilte fylder meget, og en rengøringsassistent har 400 borde, der skal sprittes af – to gange om dagen.

Rektor Gitte Horsbøl i spidsen for et virtuelt lærermøde

Rektor Gitte Horsbøl i spidsen for et virtuelt lærermøde. Lærerne sidder spredt – på lærerværelset, i andre lokaler på skolen og derhjemme.

Clara Funch Adamsens forældre venter med huen udenfor

SRP-eksamen er overstået. Clara Funch Adamsens forældre venter med huen udenfor. Clara er den første student i familien.

3.g’erne skal til eksamen i skriftlig dansk

3.g’erne skal til eksamen i skriftlig dansk. Der er større afstand mellem bordene og færre elever i festsalen end normalt. Magnus Mikkelsen fra 3.f er ankommet som en af de første for at få en god plads.

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.