Forlig om reform trækker ud
No image

Forlig om reform trækker ud

Forhandlingerne om en ny gymnasiereform endte i nat igen uden resultat. Det er fortsat karakterkravet, der er stridspunktet.

Selvom partierne først forlod Undervisningsministeriet et godt stykke efter midnat, lykkedes det dem ikke at blive enige om en ny gymnasiereform.

Forhandlingerne ventes at fortsætte i næste uge.

”Det bliver afklaret i løbet af i dag,” siger Karen Tidemann, der er pressechef i Undervisningsministeriet.

Karakterkrav splitter
Uddannelsesordførerne udtrykte ellers alle ønske om, at aftenens forhandlinger ville resultere i en aftale, da de mødte op i Undervisningsministeriet torsdag klokken 20. Men fem en halv time senere forlod de forhandlingsbordet uden resultat.

Det er stadig karakterkravet til de gymnasiale uddannelser, der skiller parterne ad. Inden forhandlingerne var der ellers forlydender om, at de borgerlige og rød blok måske kunne mødes om et adgangskrav på 3. Tidligere har de krævet henholdsvis 4 og 02.

Gymnasieskolen.dk følger forhandlingerne, når de bliver genoptaget.

Opdatering klokken 13.00: Forhandlingerne bliver allerede genoptaget i dag klokken 14.45. Følg med på gymnasieskolen.dk og @gymnasieskolen