Virtuel undervisning sikrer Viktor Axelsens studenterhue
20120306-133618-5_25Mb

Virtuel undervisning sikrer Viktor Axelsens studenterhue

At tage en studentereksamen kræver en del selvdisciplin. At tage en studentereksamen som eliteidrætsudøver kræver endnu mere. Virtuel undervisning hjælper Viktor Axelsen på vej.

19-årige Viktor Axelsen er professionel badmintonspiller og en af de dygtigste i verden. Når han ikke rejser verden tynd for at deltage i turneringer, går han i 2.g på Brøndby Gymnasium, hvor han er ved at tage en 3-årig hf.

Afhængig af virtuel undervisning
Med vekslende træningstider og over 100 rejsedage om året er Viktor Axelsen fraværende til cirka halvdelen af undervisningen på sit gymnasium. For at holde sig på niveau med sine klassekammerater er han afhængig af den virtuelle undervisning, som Brøndby Gymnasium tilbyder. En stor del af den virtuelle undervisning foregår over Moodle, gymnasiets it-baserede, pædagogiske platform.

”Det kræver en del selvdisciplin, at jeg husker at logge ind på Moodle og arbejde, når jeg er ude at rejse. Tit bliver jeg fanget af Facebook og ender med ikke at lave noget. Det er vigtigt, at jeg får brugt tiden til at lave lektier, når jeg har den,” siger Viktor Axelsen.

Store krav
Det kræver meget af Viktor Axelsen, at han skal koncentrere sig om sin skole, når han er ude for at deltage i turneringer, men han vil ikke undvære det boglige element i sit liv.

”Jeg kan rigtig godt lide at have mit hoved kørende ved siden af min sport. At være i skole og lave noget bogligt giver et rart afbræk fra træningen og hele miljøet omkring den. Det ville blive for meget, hvis der kun var badminton i mit liv, og jeg er virkelig glad for at studere,” siger Viktor Axelsen.

Afgørende for gymnasievalg
Da Viktor Axelsen valgte gymnasium, spillede Brøndby Gymnasiums it-profil en vigtig rolle. Det er vigtigt for ham, at hans gymnasium ikke er efter ham på grund af hans høje fravær, men i stedet stiller virtuel undervisning til rådighed.

"Hvis jeg ikke kunne få virtuel undervisning, ville jeg ikke tage en studentereksamen, før min badmintonkarriere var forbi," siger Viktor Axelsen.