Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om fordeling af arbejdsopgaver
forside_12

Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om fordeling af arbejdsopgaver

Gymnasieskolens novembernummer zoomer ind på lokallløn, der er gået i stå, samt at lærerne har svært ved at gennemskue, hvordan ledelserne fordeler opgaverne. Geeti Amiri fortæller også sin dramatiske historie.

I de sidste fem år har udviklingen i uddeling af lokalløn nærmest stået stille eller ligefrem gået tilbage, viser nye tal.

Tema om fordeling af arbejdsopgaver
Mange lærere savner gennemsigtighed, når lederne fordeler arbejdsopgaver, viser ny undersøgelse.
På Kalundborg Gymnasium er der dog gennemsigtighed i opgavefordelingen, og det er godt for dialogen, mener både lærere og ledere.

Svært at vende tilbage til jobbet efter alvorlig sygdom
Gymnasielærer Christine Halse fik kræft.
Hun fortæller hudløst ærligt om, hvor hårdt det var at vende tilbage til arbejdslivet.

“Det gav et kæmpe hak i min identitet, at jeg ikke magtede at være den lærer, jeg tidligere var,” fortæller hun.

50 år med samfundsfag på skemaet
I år kan samfundsfag fejre 50-års fødselsdag som gymnasiefag.
Men hvilken forandring har faget gennemgået, og i hvilken retning bør det bevæge sig i fremtiden? Få tre bud  i bladet.

Find bladet i postkassen eller herunder.