Nyt nummer af Gymnasieskolen bl.a. med tema om rettearbejde
forside

Nyt nummer af Gymnasieskolen bl.a. med tema om rettearbejde

Rettearbejde, Per Vers, repræsentantskabsmødet og hjælp til de digitalt indfødte er nogle af de emner, som du kan læse om i det nyeste nummer af Gymnasieskolen.

Årets sidste nummer af Gymnasieskolen  er på vej i din postkasse.
Her er et overblik over nogle af de historier, som vi bringer.

Bliv bedre til rettearbejde
Dansklærer Lisbeth Maria Hansen mener, at det kedeligste ved at være underviser er at rette skriftlige opgaver.
Til gengæld har hun udviklet metoder, som gør den skriftlige respons sjovere og samtidig langt mere lærerig for eleverne.
Mød blandt andet hende i Gymnasieskolens tema om rettearbejde og respons på elevernes skriftlige arbejde.

Faglig førstehjælp til de digitalt indfødte
De er vokset op med digitaliseringen, men mange har slet ikke lært at bruge computeren i faglig sammenhæng.
Lærer og konsulent i it-didaktik Anne Boie Johannesson fortæller, hvordan hun hjælper sine elever, så de ikke kun er digitalt indfødte i Facebook og spil.
Læs reportagen fra Køge Gymnasium.

Den ordseende hiphopper
Når eleverne skal trækkes igennem dansk poesi, har ordkunstneren Per Vers et nyt værktøj til dem.
Han er en af bagmændene til et album med tilhørende undervisningsmateriale, hvor ti danske digte er fortolket af rappere.
Han har altid elsket sprog og fik i år Modersmål-Prisen, fordi han viser, at det danske sprog kan alt. Det viser han også, når han næsten hver uge optræder på et af landets gymnasier.
Gymnasieskolen bringer et interview med den poetiske rapper.

Reportage fra repræsentantskabsmøde
Der blev blandt andet diskuteret OK 15, løn og enerådige ledelser, da tilllidsrepræsentanterne traditionen tro var samlet i slutningen af november.
Gymnasieskolen var med.

Læs hele bladet her: