Nyt fra gymnasieskolen.dk
No image

Nyt fra gymnasieskolen.dk

Fagbladet Gymnasieskolen fik i maj måned ny hjemmeside. Her er der mulighed for at læse de daglige nyheder, debattere, videndele, holde sig orienteret, læse tidligere udgaver af det trykte magasin eller blogindlæg fra forskellige aktører i uddannelses- og gymnasieverdenen. Snart udsender vi også et nyhedsbrev.

Mange ”måske egnede” bliver studenter

64 procent af de unge, som for tre år siden blev vurderet til at være ”måske egnede” til gymnasiet, er netop blevet studenter, viser opgørelse fra Gymnasieskolernes Rektorforening.
Formand for Gymnasieskolernes Rektorforening Jens Boe Nielsen mener, at tallene viser, at gymnasierne ikke bare ukritisk optager for mange elever. ”Tallene viser, at uddannelsesvejlederne i mange tilfælde tager fejl, når de vurderer, at elever ikke er uddannelsesparate. For de 64 procent, som bliver studenter i år, havde et afslag på at komme i gymnasiet været helt forkert,” siger Jens Boe Nielsen.
Læs hele nyheden på gymnasieskolen.dk.

Debat og blogs
Gymnasieskolen vil skabe et blogunivers med forskellige eksperter, politikere og lærere, der vurderer, fortæller om, forklarer eller diskuterer forhold
i den gymnasiale verden.
Du kan også selv deltage i debatten enten ved at kommentere eller ved selv at skrive et debatindlæg.
”Er karakterer og evalueringer til for at dygtiggøre eleverne og hjælpe dem med at udvikle sig fagligt? ­Eller er karakterer et instrument, der blot har til formål at gøre det lettere at måle elevernes præ­stationer og sammenligne dem med hinanden?
Klip fra blogindlæg af Malene Nyborg Madsen, formand, Danske Gymnasieelevers Sammenslutning (DGS)

Bladet
Her kan du finde nye og gamle blade. Der vil også være mulighed for at dele artikler med dine kolleger, venner eller på sociale medier.

Bøger
Gymnasieskolen bringer anmeldelser af bøger til undervisning. Vores kompetente anmelderkorps består af lærere.

Hvis du ønsker at debattere eller videndele, kan du enten oprette en brugerprofil eller logge ind via din Facebook-profil.

Du kan få overblik over ledige job i den gymnasiale verden.

Markedspladsen
Alle magasinets læser til læser-annoncer er også samlet på vores hjemmeside.

Gymnasieskolen og Gymnasieskolernes Lærerforening har den fælles side Gymnasielærer på Facebook. Hvis du ”synes godt om”, kan du også holde dig opdateret og deltage i debatten her.

Lærer til lærer
Vi er ved at oprette et sted på vores hjemmeside, hvor lærere kan videndele. Har du tips til spændende undervisningsforløb, gode hjemmesider om undervisning eller interessante museer til studie­turen, så kan du dele din viden med andre lærere under fanen Lærer til lærer.