Nyheder

Nyhed
Biologilærere tog førsteprisen
3. marts 2015 af Morten Jest
Danmarks Læringsfestival lagde tirsdag scene til overrækkelsen af årets Undervisningsmiddelpris. 3 materialer var nomineret ud af 49 indstillinger, og det blev biologi-materialet ”Biologi... more
Nyhed
SF, Venstre og DF: Omlagt skriftlighed skal bestemmes lokalt
3. marts 2015 af Louise Wethke Buch
Eleven skal vejledes mere i skriveprocessen, mener regeringen.Faktisk skal halvdelen af elevernes skriftlige arbejde omlægges, så eleverne får mere støtte fra en vejleder. Men det krav er alt for... more
Interview
Synlig læring kræver ny lærerrolle
2. marts 2015 af Malene Romme-Mølby
“Hvad ville I have ud af forløbet? Find jeres personlige læringsmål i portfolioen og tag stilling til, om I har opnået det, I ville,” opfordrer pædagogisk chef Anders Svejgaard Pors sit... more
Nyhed
Ombudsmanden kritiserer skoleleders sanktion
27. februar 2015 af Henrik Stanek
En elev med for højt fravær fik af sin skoleleder tilbudt at vælge imellem forskellige sanktioner.Blandt andet kunne hun blive selvstuderende og gå til eksamen i udtrukne fag, samtidig med at hendes... more
Interview
Lederne glæder sig til at diskutere lokalløn
26. februar 2015 af Johan Rasmussen
Lokalløn bruges meget lidt på flere erhvervsgymnasier.Det betyder, at nogle lærere sakker bagud i løn sammenlignet med kolleger på andre skoler.Nu skal et såkaldt partsprojekt dog sætte fokus på... more
Nyhed
Tre nye IB-gymnasier på vej
25. februar 2015 af Tina Rasmussen
Fremover bliver det muligt at tage den toårige internationale studentereksamen (IB) flere steder i landet.Ifølge en ny politisk aftale kan op til 13 offentlige gymnasier nu godkendes til at udbyde IB... more
Nyhed
Nyt nummer af Gymnasieskolen om TR og OK 15
25. februar 2015 af Malene Romme-Mølby
"Man skal være klar over, at det kan være svært at stå i midten og fungere som mægler," fortæller tillidsrepræsentant Magnus Porse, Viborg Gymnasium & HF, om TR-rollen.I det nyeste... more
Kronik
Gør bæredygtighed til gymnasieskolens kvalitative vision
25. februar 2015 af
I den verserende lovgivningsdebat om fremtiden for den danske gymnasieskole synes særligt en type argumenter at blive anvendt – de rent kvantitative: Hvor mange skal gå i gymnasiet? Hvad skal... more

Sider