”Jeg savner eleverne”
No image

”Jeg savner eleverne”

1.111 ansøgere. Troels Kure husker stadig antallet af ansøgninger, som det københavnske gymnasium meddelte, at de havde modtaget. Tallet fik ham til at søge job uden for gymnasiesektoren.

Troels Kures karriere som gymnasielærer sluttede foreløbigt i sommer. Sorø Akademis Skole skulle skære ned, og som på mange andre skoler blev årsvikarerne ikke forlænget.

”Hvis jeg var blevet spurgt om at blive forlænget eller tilbudt noget fast, havde jeg arbejdet der nu. Jeg savner eleverne og det samspil, jeg havde med dem. Jeg fandt ud af, at jeg var god til at undervise, jeg syntes ofte, der var flow i min undervisning,” siger Troels Kure, som underviste i idræt og samfundsfag.

Han har nu fået et vikariat på Roskilde Universitet som uddannelseskoordinator og arbejder blandt andet med kvalitetssikring af uddannelser.

”Jeg er glad for mit nye job. Men jeg savner kontakten til eleverne. Jeg håber at vende tilbage til gymnasiet, men jeg ved jeg ikke, om det sker. Der er også en stor verden uden for gymnasiet med spændende job,” siger Troels Kure.