God sommer og ferielæsning
Sommer

God sommer og ferielæsning

De daglige netnyheder holder pause, men redaktionen arbejder videre med nye og relevante vinkler på gymnasielærernes arbejdsliv. Vi har også anbefalinger til lidt læsestof.

Skolerne lukker snart ned for sommeren, og mange tager hul på en god ferie.
Det resulterer i et utal af agurkehistorier i medierne. Dem ønsker gymnasieskolen.dk ikke at bidrage med. Derfor udkommer der ikke daglige netnyheder på gymnasieskolen før mandag den 14. august.

Det vil dog være muligt at bidrage med kommentarer og debatindlæg på gymnasieskolen.dk.
Sommeren igennem vil vi også dele populære historier fra skoleåret på Facebook-siden Gymnasielærer og bladets Twitterprofil.

Næste nummer af det trykte magasin udkommer den 23. august 2017.

Tip redaktionen
Redaktionen arbejder videre med temaer og gode historier om arbejdslivet som gymnasielærer.
Som altid hører vi gerne om relevante temaer eller konkrete historier, som vi bør skrive om.
Redaktionen kan kontaktes på mailen gymnasieskolen@gl.org.

(Gen)Læs artikler
Det har været et travlt skoleår for lærerne blandt andet med yderligere nedskæringer og planlægningen af en ny gymnasiereform.
Måske har det betydet, at du ikke har nået at læse alle Gymnasieskolens artikler.
Derfor kan du gense de forskellige blade her.

Bladenes temaer kan du få et overblik over til højre for denne artikel.

Er der særlige emner, der har din interesse, kan du få et overblik over artikler omhandlende det ved at søge på emnet.
For eksempel Gymnasiereformen 2016, nedskæringer, pædagogikum, arbejdsmiljø eller overenskomst.

Redaktionen ønsker gymnasielærerne en god sommer og takker for gode tip og lærere, der har fortalt deres historier og dermed bidraget til at belyse vigtige emner og problematikker.

Tema om 7-trinsskalaen

Tema om eux

Læs temaet om eux:

Tema om kvalitet i undervisningen

Der bliver talt meget om kvalitet i undervisningen.
Gymnasieskolen har bedt lærere om at beskrive, hvad kvalitet i undervisningen er for dem.

Læs artiklerne i temaet om kvalitet i undervisningen:

Temanummer om nedskæringerne

Tema om seniorparadokset

"Jeg har det som en løve i et bur"

Tre ledige over 60: Det er næsten umuligt at få job

Ledige ældre føler sig valgt fra

De desperate