God sommer og ferielæsning
Studenter eksamen_15

God sommer og ferielæsning

Gymnasieskolen.dk lukker ned for de daglige nyheder, men fortsætter jagten på de vigtige historier.

Skolerne lukker ned, og på samme måde lukker gymnasieskolen.dk for de daglige netnyheder.
Det vil dog stadig være muligt at kommentere og debatere på sitet.

Vi vil løbende lægge populære historier fra skoleåret på vores Facebook-side Gymnasielærer og Twitterprofil Gymnasieskolen, så hvis du mangler læsestof, er der inspiration at finde på de platforme.

Gymnasieskolen.dk sender daglige netnyheder ud igen fra den 8. august 2016.

Magasinet Gymnasieskolen udkommer igen den 24. august.
Årets blade kan du gense til højre i denne artikel.

Gymnasiereformen blev vedtaget på et tidspunkt, hvor mange gymnasielærere havde travlt på arbejdet, så hvis du vil opdateres, kan du gøre det på gymnasieskolen.dk ved emneordet Gymnasiereform 2016 eller artiklen Overblikket: Her er den nye gymnasiereform.

Redaktionen fortsætter naturligvis også med at have fokus på detaljerne i reformen.

Tip redaktionen
Redaktionen går i tænkeboksen for at finde nye vinkler og historier om arbejdslivet på gymnasiet.
Som altid er I meget velkomne til at skrive forslag til emner eller konkrete historier, som redaktionen bør kigge nærmere på.
Skriv til gymnasieskolen@gl.org.

Derudover har redaktionen travlt med at forbedre gymnasieskolen.dk’s udseende og brugervenlighed – der er et stykke vej endnu, men vi glæder os til at vise resultatet en gang i næste skoleår.

Rigtig god sommer.

Gymnasieskolen Juni 2016

• Tema: Lærerne deler skoleårets stærkeste minde.
  • Interview af antropolog Susanne Ekman om arbejdslivets paradokser.

Gymnasieskolen Maj 2016

• Tema om Grønland.
  • Interview af filosof Peter Kemp: Regeringens syn på almendannelse er en katastrofe.

Gymnasieskolen April 2016

• Tema om rektors resultatløn.
  • Overblik over regeringens gymnasieudspil.
  • Interview af gymnasieforsker Steen Beck: Didaktik og drager skaber skøn symbiose.

Gymnasieskolen Marts 2016

• Tema om udkantens udfordringer.
  • Interview af Chris Minh Doky: "Jeg skal helst knække eleverne en lille smule."

Gymnasieskolen Februar 2016

• Temanummer om nedskæringer.

Gymnasieskolen Januar 2016

• Tema om afskedigelser.
  • Interview af gymnasielærer og talentpionér Nynne Afzelius.