GL: Karakterkrav overskygger vigtig debat om fremtidens gymnasier
gl-debatoplaeg-2014-forside

GL: Karakterkrav overskygger vigtig debat om fremtidens gymnasier

Et nyt debatoplæg fra GL er tænkt som et konstruktivt og nuanceret indspark i de kommende politiske forhandlinger om fremtidens gymnasier.

Regeringen og de andre partier i gymnasieforligskredsen skal i dette efterår vedtage ændringer på gymnasieområdet. Karakterkrav og antallet af studieretninger har indtil videre fyldt mest i debatten.

GL har netop udsendt et debatoplæg, som tager grundigt fat i alle dele af gymnasieområdet.

Debat mangler nuancer
Annette Nordstrøm Hansen, formand for GL, håber, at debatoplægget kan være med til at nuancere debatten.

”Debatten handler mest om karakterkrav og antallet af studieretninger. På den måde forsømmer politikerne at skabe en mere nuanceret diskussion om en lang række emner, som er langt mere afgørende for, at vores elever bliver endnu dygtigere, og at vi udvikler fremtidens gymnasium,” siger hun.

Debatoplægget er blevet udsendt med et særnummer af Gymnasieskolen i denne uge.

Læs mere om debatoplægget på GL’s hjemmeside

Debatoplægget som pdf