ungdomskultur

6. marts 2017 af Stinne Krogh Poulsen

I de sidste fire uger har vi i programmet ”Drengen mod pigerne” på TV 2 kunnet følge en gruppe 3.G-elever på Brønderslev Gymnasium i jagten på studenterhuen og ikke mindst deres engagerede læreres store indsats

Læs mere
18. november 2015 af Rasmus Karkov

Det tidlige mødetidspunkt i gymnasiet er uforeneligt med teenageres søvnbehov og døgnrytme, advarer amerikanske og svenske forskere. Formand for B-samfundet mener, at unge bliver diskrimineret i et
anakronistisk skolesystem, og Århus Akademi tager nu konsekvensen af den massive evidens ved at indføre senere mødetidspunkt for hf-klasse.

Læs mere
13. marts 2014 af Kristine Bertelsen

Især de helt unge stifter mere gæld. Derfor fik eleverne fra Tradium Handelsgymnasium besøg af projekt Styr din gæld, der gav eleverne gode råd til at håndtere lån og gæld.

Læs mere
23. januar 2014 af Johan Rasmussen

To gymnasieelever skriver i debatindlæg, at elever med søvnproblemer selv har et ansvar.

Læs mere
10. januar 2014 af Johan Rasmussen

Ungdomsuddannelserne skal inddrages i bekæmpelse af radikalisering. Tidligere PET-chef mener, at lærerne allerede gør det så godt, de kan.

Læs mere
2. december 2013 af Anne Boie Johannesson

Virkeligheden er mere kompliceret, end man får indtryk af, når man læser om forskning indenfor undervisning og læring.

Læs mere
21. august 2013 af Mette Signe Wagner Hald

1.g, Vejen Gymnasium

Læs mere
21. august 2013 af Mette Signe Wagner Hald

Tanker om præstationer og social status fylder hovedet på de selvbevidste unge, som i rekord antal begynder i 1. g nu. Lær dem bedre at kende her.

Læs mere
21. august 2013 af Mette Signe Wagner Hald

1.g, Nørre Gymnasium

Læs mere
19. juni 2013 af Tina Rasmussen

Vedholdenhed bliver en af de vigtigste kompetencer i fremtiden. Uden den bliver man aldrig rigtig dygtig til noget – og dygtige mennesker går aldrig af mode, siger fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

Læs mere

De nye elever møder i starten af august op på gymnasierne med forventning om at blive dygtigere, at få gode karakterer og at opleve et spændende socialt og fagligt samvær. Efter halvandet års skolegang betegner mange elever sig som umotiverede. Hvad er der sket i den mellemliggende periode? spørger kronikørerne.

Læs mere