Campus Bornholm tager konsekvensen af fusionskritik
Ledelsesteam_STX (1)

Campus Bornholm tager konsekvensen af fusionskritik

Ledelsen på Campus Bornholm forsøger nu at imødekomme den kritik af manglende pædagogisk fokus, som gymnasielærerne kom med i foråret.

I foråret kritiserede gymnasielærerne på Campus Bornholm i en intern undersøgelse ledelsen efter fusionen af øens gymnasie-, erhvervs- og voksenuddannelser.

Kritikken lød blandt andet på, at ledelsen var fjern og uden fokus på det pædagogiske.

Det forsøger Campus Bornholm nu at rette op på ved at ansætte to nye uddannelsesledere på det almene gymnasium.

”Vi ansætter uddannelseslederne af to grunde: Vi har taget kritikken til efterretning og ønsker derfor at styrke den pædagogiske ledelse på stx. Med den nye overenskomst for lærerne har vi også behov for flere ledere tættere på lærerne,” siger Klaus Kristiansen, uddannelseschef for de gymnasiale uddannelser på Campus Bornholm, til gymnasieskolen.dk.

Ny måde at lede på
Uddannelseslederne skal støtte og hjælpe lærerne med at prioritere opgaverne og ressourcerne, siger Klaus Kristiansen.
”Det er en ny måde, vi skal lede på, og det kræver et tillidsfuldt og tæt samarbejde mellem lærerne og lederne,” fortæller han.

De to nyudnævnte uddannelsesledere, Anne Birgitte Nielsen og Kurt Rønne, har begge undervist i mange år på gymnasiet.

”Det har været vigtigt for os, at uddannelseslederne kender gymnasiet godt,” siger Klaus Kristiansen.

Anne Birgitte Nielsen og Kurt Rønne skal følge hver sin årgang for at give en genkendelighed for den enkelte elev og sikre, at lederne har god føling med klasserne, fortæller Klaus Kristiansen. De kommer heller ikke til at glemme undervisningen, da deres opgaver vil være opdelt i 2/3 ledelse og 1/3 undervisning.